Field 'online_resolution' doesn't have a default value Volvo automatinės greičių dėžės (AISIN AW55-50 ir kitos) | AutoVikingai.lt - Volvo ir Saab - švediškų automobilių klubas ir forumas
PERŽIŪRĖTI TEMĄ -

VOLVO AUTOMATINĖS GREIČIŲ DĖŽĖS (AISIN AW55-50 IR KITOS)

Kas naršo čia? 1 svečiai
 Spausdinti temą
Volvo automatinės greičių dėžės (AISIN AW55-50 ir kitos)
ArturasJo
#1 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2010-11-22, 23:57
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Kaunas
Pranešimai: 3808
Įstojo: 2010-01-05
VOLVO AUTOMATINĖS TRANSMISIJOS

1975 – 1995 Volvo 240, 260, 740, 760, 940

Priklausomai nuo modelio ir pagaminimo metų, automobilyje gali būti sumontuota BW55, AW55, AW70 arba AW71. BW transmisijas gamino org-Warner ir AW – Aisin-Warner. BW55 ir AW55 yra 3 pavarų transmisijos, o AW70 ir AW71 – 3 pavarų transmisija su greitinančiaja pavara.
Dažna problema su AW70 ir AW71 transmisijomis yra tai, kad išdyla antrinio (išeinančiojo) veleno įvorė ir/arba pradeda sunktis transmisinė alyva pro antrinio veleno riebokšlį. Rekomenduojama keisti abu – įvorę ir riebokšlį, jei pasireiškė bent viena iš šių problemų.
Gali jaustis nedidelė vibracija, kai automobilio galas yra nusvertas žemyn. Vibracija atsiranda dėl to, kad dviejų dalių kardaninis velenas “išsitiesina” ir “įsiremia” į pakabinamo guolio tvirtinimą. Gedimas šalinamas įdedant papildomas reguliavimo plokšteles po pakabinamo guolio tvirtinimu, kardaninio veleno balansavimu ir pakeičiant išdilusias arba stringančias kryžmes.

1993-1997 Volvo 850 and 1998 S70, V70, C70

Šiuose automobiliuose buvo montuojamos transmisijos AW50-42 su elektroniniu valdymu. Jos buvo išleistos su Sport/Economy/Winter jungikliu. Sport režimas “pavėlina” pavarų perjungimą, kad būtų maksimaliai išnaudojama variklio galia: gaunamos “ilgos” pavaros. Economy režimas “sutrumpina pavaras”, kad variklis dirbtų kuo žemesniais sūkiais ir sumažėtų kuro sąnaudos. Winter režimas pradeda važiavimą nuo 3-čios pavaros, kad ratams būtų perduodamas mažesnis sukimo momentas, siekiant išvengti ratų prasisukimo ant slidžios kelio dangos.

Pirmieji 850-tukai turėjo problemų su AW50-42 transmisijomis. Prisiminkite, kad tai buvo pirmasis Volvo varomas priekiniais ratais (FWD). 1995-taisiai buvo padaryta daug patobulinimų, kurie sumažino gedimų kiekį. Dažna problema buvo pavaros padėties sensoriaus gedimas, dėl kurio užsidega transmisijos signalinė lemputė ir atsiranda gedimo kodas. Gedimo priežastis – vandens prasiskverbimas į daviklio vidų ir šilumos poveikis. Gedimas šalinamas pakeičiant daviklį.

Specifinė problema su 1997 850 Turbo AWD universal: dėl 2 mm arba didesnio padangų protektoriaus nudilimo skirtumo tarp priekinių ir galinių ratų gali sukelti viskozinės movos perkaitimą, po kurio lieka triukšmai arba prarandama galinių ratų pavara.

1991-1998 Volvo 960/S90/V90

Šie automobiliai buvo gaminami su transmisijomis AW30-42 (1991) arba AW30-40 (1992-1998) su elektroniniu valdymu. Dažna problema buvo Park-Neutral-Pozicijos (PNP) daviklio gedimas, dėl kurio transmisija persijungia į avarinį režmą arba netgi neįmanoma užvesti variklio, jei elektroninis blokas nemato, kad transmisija yra Park pozicijoje. Mirksės transmisijos signalinė lemputė ir bus fiksuojamas gedimo kodas. Sprendimas – pakeisti daviklį nauju.

2001-2009 visi Volvo modeliai

Šiuose modeliuose sumontuotos elektroniškai valdomos, adaptyvinės ir programuojamos automatinės transmisijos. 2001-2005 metų automobiliuose įmontuotos AW55-50 5 pavarų transmisijos. Modeliuose nuo 2006 m.dažniausiai montuojamos 6 pavarų AW40-50 transmisijos (gali būti, kad Europoje šios transmisijos žymimos, kaip TF80-SC. ArturasJo komentaras)

Vienintelė išimtis yra pirmos laidos S80 ir 2003 XC90 T6, kuriuose sumontuota General Motors transmisija 4T65. GM transmisija yra trupuitį per silpna ir, nors ji nebuvo labai bloga S80 modelyje, 2003 XC90 T6 modeliuose turėjo gerokai daugiau problemų. Dažna ir “mirtina” problema – dingsta visos pavaros pirmyn. Jei transmisijos alyvos karteryje randama metalo drožlių ir nuolaužų – reikia keisti visa transmisiją kartu su alyvos aušintuvo vamzdeliais/žarnomis ir radiatoriumi.

Nors tarp AW55-50 transmisijų, naudojamų skirtinguose Volvo modeliuose yra nedidelių struktūrinių skirtumų, bet jų veikimas ir gedimai yra panašūs. Šios transmisijos buvo pastoviai tobulinamos, todėl yra nedidelių skirtumų priklausomai nuo gamybos metų. Bendrai, tai yra stiprios transmisijos, bet, lyginant su senaisiais 200/700/900 serijos Volvo, jos yra žymiai labiau apkrautos ir žinoma turi daugiau priežasčių dilimui. AW55-50 yra elektroninė, adaptyvinė ir programuojama transmisija. Adaptyvinė reiškia, kad pavarų perjungimo režimas keičiasi priklausomai nuo vairuotojo važiavimo stiliaus. Programuojama reiškia, kad transmisijos elektroninis valdymo blokas (TCM) gali būti perprogramuotas norint pakeisti transmisijos veikimą. Tai yra labai naudinga.

Volvo sukūrė programos patobulinimus, kurie gali “priderinti” transmisiją jai dylant. Pavyzdžiui, vėlinant solenoid jungimą 1 ms (milisekunde), galima pagerinti pavaros perjungimo kokybę. Visose transmisijose taro 100 000 ir 160 000 km pasireiškia pasikeitimai pavarų perjungime ir apie 75% atvejų perprogramavimas pašalina problemą. Su 6 pavarų AW40-50 transmisijomis problemų kol kas nepastebėta (yra žinomi keli atvejai, kai TF80-SC transmisijoje atsiranda perjungimas su smūgiu 4-5, 5-6, 6-5 pavarų. Šiai dienai žinomas sprendimo būdas – hidrobloko keitimas ~4500-5000 Lt. ArturasJo komentaras).

Perprogramavimo rezultatai yra įspūdingi, bet reikia bųti labai atsargiems atliekant perprogramavimą. Negalima atlikti jokių veiksmų su automobiliu kol vyksta programavimo procesas. Pavyzdžiui paprastas veiksmas, kaip durų atidarymas ir uždarymas programavimo metu gali išjungti visas automobilio elektronines funkcijas arba net sudeginti centrinį valdymo bloką (CEM).

Jei problema yra nepastovi (tai būna, tai ne), didelė tikimybė, kad tai programinis gedimas. Jei gedimas pastovus ir kartojasi tomis pačiomis sąlygomis – greičiausiai tai mechaninis gedimas. Čia yra keli problemų pavyzdžiai:

- Vėlavimas, praslydimas, dunksėjimas
- Šiurkštus/grubus perjungimas 2-3 ir 4-3. Akstesnio modelio transmisijose tai būdavo dėl B4 stabdžio dangtelio išdilimo arba poveržlės atšokimo.
- Vėlavimas iš Park į Reverse arba iš Park į Drive. Hidrobloko problema. Reikia keisti nauju (patobulintos konstrukcijos)
- Dingo visos pavaros. Greičiausiai „mirtis“
- Lėtas pavaros perjungimas, kai variklio sūkiai kyla prieš įsijungiant pavarai.
- Peršokimai tarp pavarų. Pavyzdžiui pavara iš 2 jungiasi į 4 ir staiga atgal į 3. Tai gali būti programinė arba adaptyvinė problema.

Ką daryti, jei transmisija „mirė“ visiškai?:
- Pakeisti transmisiją gamykliškai atnaujinta (exchange variantas)
- Transmisijos remontas specializuotose dirbtuvėse (Pvz. UAB Daivanta. ArturasJo komentaras)
- Pakeisti į naudotą transmisiją. (transmisija turi būti tų pačių gamybos metų arba naujesnė)

AWD buvo naudojama viskozinė mova 2001-2002 metais. Dėl 2 mm arba didesnio padangų protektoriaus nudilimo skirtumo tarp priekinių ir galinių ratų gali sukelti viskozinės movos perkaitimą, po kurio lieka triukšmai arba prarandama galinių ratų pavara. Nuo 2003 metų naudojama Haldex elektroninė AWD sistema gali turėti problemų su solenoidais arba elektroniniu valdymo bloku. Haldex AWD sistemos slėgio/temperatūros daviklio gedimas iššaukia ratų „susiblokavimą“ posūkiuose, kaip 4x4.

Geartronic sistemą turinčios transmisijos 2001-2004 pavarų perjungimas buvo truputį per lėtas, bet nuo 2005 perjungimas vyksta greitai.

Šaltinis http://www.volvoc....html
pateikė Čiopa
Redagavo Apeiron 2011-07-12, 15:58


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
ArturasJo
#2 Spausdinti pranešimus
Parašyta 2013-10-27, 00:04
Vartotojo avataras

Klubo narys
Miestas: Kaunas
Pranešimai: 3808
Įstojo: 2010-01-05
Patarimai perkant naudotą automobilį su automatine pavarų dėže

1. Užvedę variklį pajunginėkite pavarų svirtį į visas pozicijas, kiekvienoje palaukiant bent po 5s. Įsitikinkite, kad nėra jokių smūgių ar trukšmų iš pavarų dėžės.
2. Išbandykite pavarų dėžę įvairiais režimais, palyginkite ar didelis skirtumas tarp šaltos ir karštos (po 5-7 km važiavimo) pavarų dėžės veikimo:
- įjunkide D pavarą ir švelniai spauskite akceleratorių - automobilis turi pajudėti švelniai, be "smūgio", variklio apsūkos neturi kelti diskomforto. Ant lygaus horizontalaus paviršiaus automobilis turi labai švelniai pajudėti iš vietos tik atleidus stabdžio pedalą.
- tą patį pakartokite su R pavara.
- išvažiuokite į kelią išbandykite įvairius įsibėgėjimo būdus:
a] "pensininko" - lengvai spaudžiant akceleratorių, įsibėgėkite iki 80-90 km/h
b] "sportinį" - akceleratorių nuspauskite iki dugno, ir pasistenkite sulaukti, kol pavaros persijugs visos iki aukšciausios (gali tekti įsibėgėti iki 120-140 km/h)
c] "lenkimas" - važiuojant apie 50 km/h, staigiai nuspauskite akceleratorių ir laikykite, kol pasieks 80-90 km/h. Pavaros turi persijungti į žemesnę - gali net per dvi - ir tada, įsibėgėjant persijungti į aukštesnes.
d] "lenkimas 2" - tą patį pakartokite važiuodami 80 km/h
- pasivažinėkite "miesto" režimu, kai reikia dažnų pristabdymų, sustojimų, įsibėgėjimų bei važiavimo lėtai judančiame sraute.
- jei automobilis su "Geartronic" pavarų dėže (yra rankinis pavarų perjungimas) - išbandykite, kaip veikia visos pavaros perjunginėjant tiek aukštyn, tiek žemyn.
Atlikdami bandomąjį važiavimą įsitikinkite, kad visos pavaros persijungia sklandžiai, be uždelsimų, be smūgių ir be triukšmo. Jei pavarų dėžė veikia gerai - turite be vargo atskirti, kada persijungia pavara.

3. Jei jūs labai norite įsigyti išsirinktą automobilį, bet pavarų dėžės veikimas jums kelia abejonių ar skydelyje yra rodomi pranešimai - visada rekomenduoju kreiptis į rimtus specialistus, galinčius atlikti diagnostiką ir įvertinti, kiek kainuos remontas (bet kuris "perekupas" jus patikins, kad tai yra smulkmena, kurią sutvarkysite už 50-100 Lt) - tai yra jūsų koziris derantis dėl automobilio kainos.

P.S. Palyginimui visada galite išbandyti kitą automobilį su automatine pavarų dėže.
Redagavo ArturasJo 2013-10-27, 00:05


-----
Volvo XC70 D5 Auto '06
Volvo 480 S 2,0 Mech '93
Volvo 240 B230F Auto '87
Volvo 480 ES 1,7 Mech '91
Volvo 740 B234F Mech '88
Volvo 740 B200E Mech '89

-----
"Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo therefore is, and must remain, Safety."
Assar Gabrielsson. A Volvo founder. 1927
 
peršokti į forumą:
PANAŠIOS TEMOS
Tema Forumas Ats. Naujausia žinutė
Problemos su mechanine pavarų dėže (Volvo V70) Transmisija 17 2024-09-20, 23:45
Volvo V60 motorsysteem service vereist Klaidų kodai ir pranešimai 2 2024-09-03, 11:24
Volvo v70 kylančios apsukos. Volvo V70-III, S60-II, V60, S80-II, XC60, XC70-II/90-II 1 2024-06-06, 21:41
volvo 3,2 MISFIRe Elektra 1 2024-05-31, 10:59
perku volvo 3.2 gyva variklį Perku 1 2024-05-31, 10:15
2024 © Visos teisės saugomos.